vrijdag 27 maart 2015

BIG Nightmare music...

Met sneeuw rijden ook in Zweden niet alle treinen volgens plan. 
Gisteren in ieder geval niet: 

Nadat ik Richard op het station had afgezet reed ik in een steeds dichter wordende sneeuwbui naar huis. De auto geparkeerd, regenpak gezocht en aangetrokken, en met de honden te voet naar de winkel. Daar kreeg ik even later een sms van Richard, dat hij nog steeds op het station was, dat de trein naar Oslo vervangen was door een bus. Pas tegen vier uur in de middag kwam er een nieuwe sms, dat hij zo langzamerhand in de buurt van Oslo kwam. Uiteindelijk zeven uur in de bus, maar gelukkig nog op tijd voor de repetitie. 

Hij dacht nog wel de middag in een museum door te kunnen brengen...


Eenmaal weer thuis had ik precies een half uur om eten in de magnetron op te warmen en op te eten, naar de stad te rijden en precies op tijd bij de bibliotheek aan te komen om daar de voorlaatste parkeerplaats in te nemen: concert in het CCC. Om half zeven dromden de mensen al naar binnen, ik heb het daar (behalve bij een Lucia-concert) nog nooit zo druk gezien, het concert was vrijwel uitverkocht. Als je bedenkt dat Karlstad pakweg 60 000 inwoners heeft, is 2200 mensen een mooi percentage...

De oudere meneer die naast me zat leek me een abonnementhouder die gezellig mee gaat omdat zijn vrouw het zo énig vindt om in de pauze met de kennissen bij te kletsen. Bij het zien van onderstaande foto op het programmaboekje informeerde hij maar eens bij mij wat dit nu voor concert is...

Afbeeldingsresultaat voor igudesman and joo big nightmare music

Tsja, hoe leg je dat uit, en dan nog in het Zweeds? Dat het twee klassieke musici zijn die stijlen combineren en van een goede grap houden? Dat het een combinatie van muziek en toneel is?

Hij was wat stil, de hele avond, en ik hoorde hem een keer verzuchten: "dan zit je net ergens van te genieten, en dan doen ze weer wat anders". 

Aangezien woorden tekort schieten om de inhoud van de avond weer te geven (Wermland Opera Orkester blijkt te kunnen zingen, spelen en dansen tegelijkertijd), even een link naar de website, voor wie ze nog niet kent. En kijk maar eens op YouTube. 35 miljoen weergaves, of daaromtrent.

http://www.igudesmanandjoo.com/big-nightmare-music/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten