vrijdag 20 maart 2015

Leve de lente???

Vandaag is het de eerste dag van de lente.

Het druilregent, de temperatuur buiten is nu, om half elf 's ochtends, maar liefst 4,7 graden. Celsius. Het gaat verder afkoelen, zeggen ze, en vannacht krijgen we sneeuw.

Verder heb ik rugpijn, al sinds het afgelopen weekend. Toen was het namelijk wél lente-weer, geen wind, zonnetje, prima temperatuur, en toen heb ik met groot enthousiame een berg van 2 kuub paardenstalmest verplaatst. Héérlijk lopen scheppen, eerst in de kruiwagen, daarna met de kruiwagen naar de moestuin, en daarna weer uit de kruiwagen. Ook nog een paar emmertjes as uit de houtkachel van de buren bij de bessenstruiken gedumpt. En minipotjes gevuld met zaaigrond en tomaten- en paprikazaadjes. Die staan nu in de vensterbank.

Dat was twee kuub, en dat leek te verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dus heb ik zojuist nog 5 kuub besteld. Voorlopig. Vermoedelijk komt er nog een keer 5 kuub. Waarom? Omdat ik met de buurvrouw hun kas ga leegscheppen (aardbeien verplaatsen) en geschikt maken voor de bovengenoemde tomaten en paprika's, want die kunnen natuurlijk niet eeuwig in de vensterbank blijven staan. En omdat ik het stukje náást onze moestuin geschikt wil gaan maken voor een fruittuin. Eerst frezen, en dan een lading aardappels erin (maken de grond mooi los) tot ik voldoende bessenstruikstekken heb.

Hopelijk houdt mijn rug zich.
Vanmiddag gelukkig massage.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten