woensdag 25 maart 2015

Bijna compleet

Morgen reist Richard voor een paar dagen naar Oslo, voor een projekt met een bevriend kamerorkest, als ik het zo mag formuleren. We hopen op een voorspoedige treinreis, maar met de trein van Karlstad naar Kil, en dan daar maar 5 minuten overstaptijd hebben voelt niet heel ruim, want de weerberichten voorspellen sneeuw. Veel sneeuw in Oslo, daarna regen. Een beetje sneeuw in Molkom, daarna regen. Kortom, winter en lente strijden om Scandinavië, en al weten we wie er wint, we weten niet wanneer. Daarom rijd ik zelf met Rich naar Kil - leuk dat een aantal lezers nu precies weten hoe het er daar uitziet!

Als ik Richard naar heb station heb gebracht, parkeer ik de auto weer thuis, en loop met de hoindjes naar mijn winkel, die een half uurtje later open gaat. Heerlijk, eigen baas zijn, je hoeft niemand permissie te vragen, je hangt gewoon een briefje op de deur! De hondjes mogen dan de hele dag in de winkel meehelpen, op hun manier, door me gezelschap te houden in het keukentje, een beetje braaaaf te liggen slapen, een blokje om tussen de middag (mijn stagiaire komt een paar uur, dus ik kan makkelijk een rondje om het gebouw maken zonder te hoeven afsluiten), en een nieuw botje tegen de tijd dat ze zich gaan vervelen.

De dagen erna breken goede tijden aan voor niet alleen de honden, maar ook voor Richard en mij: het gezin wordt dan geleidelijk aan weer compleet.Vrijdag komt Eva naar huis voor een paar dagen, zaterdag komt Marina thuis uit Kopenhagen tot na de Paasdagen, en zondag komt Richard weer thuis uit Oslo. Elke dag een perfecte reden voor Asso en Gaia om een keer compleet uit hun dak te gaan.

Dan zijn opeens weer alle kamers in gebruik. Marina is na de Kerstvakantie niet meer thuis geweest, en Eva woont nu hoofdzakelijk in Skoghall, past op het flatje van Christoffer's moeder. Trouwens, nu ik het daar over heb: Eva hoopt na de zomer in Jönköping te gaan studeren, had daar vorig weekend een informatiedag, en maakte meteen van de gelegenheid gebruik om een aantal kamers te gaan bekijken. Dat resulteerde in een kant en klaar contract, getekend en wel, voor een kamer vanaf 15 juli (als ze onverhoopt niet aangenomen wordt op de uni kan ze van het contract af), op 20 minuten loopafstand van de uni, 5 minuten van de bus, en 5 minuten van het water, voor een alleszins betaalbare huur. Dat is dan nummer twee, die officieel uit huis verhuist.

Zo langzamerhand begint dit huis te groot te worden... Maar nog even en we zijn als gezin weer een tijdje compleet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten