maandag 21 oktober 2013

Najaarsbeurs in Örebro

Dat was de eerste beurs voor de vakhandel, waar ik gisteren met een vriendin heen ben geweest...  In het slot van Örebro, anderhalf uur heen met de auto, 10 minuten korter op de terugweg, want toen reden we niet verkeerd.



Bij mijn twee favoriete leveranciers had ik een tijd geboekt, en ondanks mijn voorbereidingen en verlanglijstjes was een uur dan toch weer heel snel voorbij. Veel garens kunnen zien die ik alleen uit de catalogus ken, mooie orders geplaatst, let wel, voor de voorjaarscollectie! Na bijna een jaar in de winkel zit ik nu dus ongeveer op schema, steeds een seizoen vooruit, terwijl de laatste nieuwigheden voor de winter nog moeten binnenkomen. Het is even wennen.

Klein probleempje bij de lunch: er was een storing in de kassa, dus we konden niet betalen. Dus kregen we de borden mee, konden we na het eten terugkomen. Toen was de kassa, na 40 minuten, open. Pinnen ging nog steeds niet, maar kontant betalen tegen een handgeschreven kwitantie kon wel. Conclusie: alles komt goed, al weet je aanvankelijk niet wanneer en hoe...

Daarna nog heerlijk door alle lokalen gezworven en veel nieuwe merken bekeken. Als ik een keer in Stockholm kom, zoek ik het adres waar ze garen verkopen van Heaven's Hand, ik wil niet weten wat dat kost, het is zeker niks waarvoor men in klein Molkom storm loopt, maar wat fabelachtig mooi! Gewoon iets moois maken voor mezelf. Zo zie je maar, het is niet alleen mijn (part-time) werk, maar ook een grote hobby.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten