zondag 27 oktober 2013

Wintertijd

Vanmorgen om 9.05 vertrok de trein naar Oslo uit Kil, en in wagon 1 was Richard de enige passagier. In wagon 2 zaten al acht mensen... Dat was dus bijtijds op, op zondagmorgen, gelukkig was de klok verzet naar wintertijd. Hoe je met één woord en twee betekenissen de mist in kunt gaan las ik trouwens op facebook (de klok = klockan = de tijd. Klockorna = de klokken.):




Ik zal het proberen te vertalen:

Komend weekend wordt het wintertijd, de klokken worden verzet.
Vond dat ik bijtijds moest beginnen...
Heb de klok van de slaapkamer al naar de woonkamer verplaatst en die van de woonkamer naar de badkamer.
Het lastigst was de klok van de magnetron.
Nu staat de hele magnetron in de slaapkamer en is moeilijk te gebruiken...
Ik heb het in elk geval een uur volgehouden - je moest de klokken toch een uur verzetten??! Ben helemaal kapot!
Het voelt op de een of andere manier zo onnodig... Ieder jaar hetzelfde en nu moet ik heel de winter wachten tot ik de magnetron weer terug naar de keuken kan doen.
Nu werd ik een beetje ongerust toen ik in de krant las dat sommige klokken en computers vanzelf gaan...Vraag me af waar ik die dan terugvind als ik komende zondagmorgen wakker word?!!
Denken jullie er vooral aan ook op tijd te beginnen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten