woensdag 30 oktober 2013

Tjejkväll - Dames avond

Vandaag verzet ik geen stap meer...

Vandaag ga ik breien...

Heb natuurlijk al wel anderhalf uur met de honden door het bos gebanjerd en de was opgehangen en zo, maar daar wordt een mens niet zo moe van. Nee, vandaag zie je me in ieder geval geen dozen slepen en uitpakken en Kerst-/Advent- artikelen uit de kelder naar boven halen. Vanmiddag is het weer breicafé, en dan hoop ik gezellig mee te kunnen breien en kletsen.

Gisteravond een damesavondje gehad in de Stationsgatan. Er stond al wéken geleden een kleine advertentie in het plaatselijke blaadje, maar ja, dat was wéken geleden -wie zet dat nu op de kalender? Dus ik had een week of twee geleden toch maar wat plakkaatjes in de winkel gehangen met de aankondiging. Blijkbaar dachten mijn mede-winkeliers er ook zo over, want het was druk! De apotheek aan het begin van de straat deed mee met handverzorging, de enige modewinkel van Molkom deed mee, de bloemenwinkel, de wollendekenszaak, het cafeetje, de pedicure, de masseuse, de kapper, en ik. Van zes tot acht uur ´s avonds. De laatste 10 minuten waren klantloos, de laatste klant kwam nog na achten binnenscheuren, maar die kende ik, dus dat was gezellig.

Dat betekende voor mij een hele dag op mijn benen, vanaf half elf (beetje eerder zodat Yuri mee kon rijden naar de kapper), om precies te zijn. En aangezien er twee weken geleden al mensen naar Adventartikelen kwamen vragen, ben ik de restanten van vorig jaar uit de kelder gaan halen. En precies toen ik daar mee klaar was, kwam Johan, van DHL, de pakketdienst, met 5 enorme dozen met wol die ik vorig weekend op de beurs had besteld. In één van die dozen een Limited Edition, daar was ik heel erg blij mee: om vier uur had ik ze uitgepakt, 100 gróte bollen sokkenwol, en toen ik naar huis ging waren er al 10 verkocht. En dat in Klein-Molkom. Veel wol verkocht. Heel veel wol. Maar goed ook, want er staan nog twee dozen te wachten om uitgepakt te worden. Doe ik morgen wel, ik weet in ieder geval wat er in zit, voor het geval er iemand naar vraagt...

Vandaag verzet ik (bijna) geen stap meer.

Vandaag ga ik breien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten