dinsdag 12 mei 2015

website

Hoofdpijn kreeg ik ervan, en vierkante ogen, de eerste dagen dat ik met mijn website aan het sleutelen was. Maar zo langzamerhand begin ik een beetje door te krijgen hoe het werkt. En dan te bedenken dat ik één van de állersimpelste websites heb...

De website zelf bestaat al bijna een jaar, iemand heeft het ontwerp gemaakt voor me, en de eerste foto's geplaatst. Daarna werd ik geacht er zelf mee verder te gaan, en dát heeft een hele tijd op zich laten wachten. Dat heeft zelfs zólang op zich laten wachten, dat ik compleet vergeten was hoe ik moest inloggen, het wachtwoord was ik óók al vergeten, laat staan dat ik wist hoe ik tekst moest toevoegen, weghalen of anderszins veranderen. Om van links en foto's nog maar niet te spreken.

Inmiddels ruim twee weken geleden gingen Richard (hij is ook met een website bezig) en ik daarom samen naar Karlstad, om hulp bij al die problemen te krijgen. Het was een bijzonder leerzame ochtend, en in de loop van de middag wilde ik even testen of ik alles nog wist. Niet dus. Maar de dag erna ging het al wat beter, al kostte de nieuwe toevoeging me een paar uur: werkelijk álle beginnersfouten heb ik gemaakt, wijzigingen opslaan vergeten als eerste, maar de zaken kwamen op de gekste plaatsen tevoorschijn, of in drievoud, foto's verdwenen, links werkten niet, er viel en valt nog heel wat te leren.

Het leuke is wel, dat ik de geleerde zaken nu ook begin toe te passen op de facebookpagina die de winkel al wat langer heeft. Foto-album in een post zetten bijvoorbeeld. Dat lukte me laatst opeens, maar vraag me niet hoe ik dat gedaan heb!

Nog steeds sta ik op voet van oorlog met computertechniek. Om over internet nog maar niet te spreken. Neem nu dit stukje: terwijl ik zit te schrijven krijg ik steeds een melding dat er een fout is opgetreden bij het opslaan of publiceren van dit bericht. Ten eerste héb ik helemaal nog niet geprobeerd om dit bericht op te slaan of te publiceren, En ten tweede zie ik nu dat het internet in de winkel is uitgevallen. dat betekent dat de pinautomaat ook niet werkt.

Zucht...

Mobiel internet plus router. Nu probeer ik het zaakje opnieuw op te starten, en ik heb geen idee of ik dit nu voor niks zit te typen. Tsja, op het verschijnsel ''internet'' kom ik graag binnenkort een keer terug.

Voor wie geïnteresseerd is in de website: www.nennis.se

Als internet het doet, tenminste...

- een uurtje later -
Internet deed het om sluitingstijd nog steeds niet, en nu ik de laptop in de winkel heb dichtgeklapt, en hem zojuist thuis weer opende, ben ik met stomheid geslagen (en dat gebeurt niet gauw): het hele stukje staat er gewoon nog! Hoe is dat mogelijk? Nu snel publiceren dan maar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten