dinsdag 2 februari 2016

Nieuwe blog? Nieuwe blog!

Wanneer we eenmaal verhuisd zijn, kun je de blog eigenlijk niet meer met goed fatsoen ¨Groeten uit Molkom¨ noemen. We blijven niet eens in dezelfde gemeente, want van gemeente Karlstad gaan we naar gemeente Forshaga. Een groot deel van de posts gaat al over de torp, al schrijf ik ze nog vanuit Molkom, maar ook dat is straks verleden tijd. Daarom ben ik aan het knutselen geslagen met een nieuwe blog, met als titel 

¨Leven op de torp¨

Dus de komende paar weken komen er links naar twee verschillende blogs op facebook te staan.

Vanuit Molkom, waar ik toch nog maar even bij mijn voormalige winkelpand de post ging halen, nu een aantal uitspraken van kinderen, vrij vertaald uit het Noors. In de brievenbus vond ik namelijk twee nieuwe patroonboeken (de leveranciers houden me voorlopig op de hoogte van alle ontwikkelingen) met kindertruien. Blijkbaar werd er tijdens de fotosessies over van alles en nog wat gepraat, en de uitspraken die hier en daar afgedrukt waren trokken zo mijn aandacht, dat ik na de eerste keer bladeren eigenlijk geen idee had van wat er nu voor modellen afgebeeld waren...

1518-4 "Reina" genser                    1519-7 "UNO" jakke

Goed, hier een paar voltreffers:

- Spieren zijn een soort halskoteletten die we in de armen hebben.
- Als ik volwassen ben zal ik 11 kinderen hebben, en pappa mag oppassen telkens als ik een vakantiereis maak.
- Het verschil tussen mensen en dieren is dat een varken opgegeten wordt als hij vet is.
-Ik ben bang dat ik niet zo oud word, want ik heb maar 10 vingers...

en dan nog deze:
-
- Een vibratie is een beweging die niet weet welke kant die op zal gaan.
- Het lichaam bestaat voor 90% uit water, 2% botten en vlees, en nagels naar behoefte.

en tenslotte:

- Wanneer God zijn belofte had gehouden, dat alle kinderen naar hem mochten komen, zou het niet zo vol zitten in de crèche...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten