vrijdag 3 juli 2015

Sinterklaasliedjes...

Echt, ik kan er niks aan doen: ik heb de hele dag Sinterklaasliedjes in mijn hoofd.

Het is gewoon te warm buiten.
De temperatuur haalde vandaag bijna 28 graden buiten, en binnen is het 26. 
Dat valt allemaal dus reuze mee, zeker als je bedenkt dat mijn lieve schoonmoeder op haar balkon is gaan slapen, omdat het in haar flat 32 graden is, onder een plat dak. Dan wil het 's nachts ook niet meer afkoelen in huis. 

Hier hebben we geluk: de nacht was nog lekker fris, ik zag 15 graden op de thermometer staan, toen ik vanmorgen om half zeven beneden kwam. Dus ik zette meteen alles tegen elkaar open, en dacht er zelfs aan om stoelen en andere zware voorwerpen tegen de deuren te zetten, want het waaide. De wind waaide bovendien uit het zuiden. Dat wil zeggen dat die koelere lucht meebracht van het Molkomse meer.

Maar ja, toen ik de wind door de bomen zag waaien had ik natuurlijk meteen, als echte Nederlandse, in mijn hoofd:
Hoor de wind waait dohoor de boooomen,
hier in huis zelfs waait de wind.

Afbeeldingsresultaat voor hoor de wind waait door de bomen


Ik hoop wel dat ik die liedjes morgen weer kwijt ben, liefst nog eerder, als het kan.
In ieder geval kunnen jullie gerust zijn: ik heb geen zonnesteek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten