donderdag 13 augustus 2015

Hondenwol

Het is nu dan toch eindelijk zomer geworden in Zweden, beter laat dat nooit! 
Laat me eerlijk zijn: we hébben wel zomerse dagen gehad, warme dagen ook wel, en soms zelfs een heel aantal achter elkaar, maar nu is het al twee weken zomer, op een enkele dag na. Voor mij de ideale zomer, met temperaturen rond de 20 graden, zonnetje erbij, en af en toe een beetje regen, zodat je ook niet meteen uren en uren met de tuinsproeier aan de gang hoeft.

Asso en Gaia hebben er geluk mee gehad, met die late zomer, want die konden eerst op hun gemak verharen. Het mogen dan relatief kleine honden zijn, ze hebben wel een enorm dichte wintervacht, dus er werd geborsteld,
      

en geborsteld,


meteen maar even nagels geknipt, en dan weer geborsteld,


en nog meer geborsteld. 

Alle wol bewaren we in een grote plastic zak. We hebben namelijk gehoord dan hondenwol bij de warmste soorten wol hoort. Dat kunnen we ons goed voorstellen, als we eraan denken hoe onze viervoeters het zelfs bij 20 graden onder nul nog niet koud hebben. 

Een tijdje geleden kreeg ik een klant in de winkel die breinaalden nodig had voor zelfgesponnen wol. Hondenwol, inderdaad. Hun beide honden hebben een nóg dikkere vacht dan de onze, en toen ze eenmaal had leren spinnen was het voor de hand liggend dat ze de hondenwol ook ging testen. Ze had een bolletje bij zich, en ik kon het niet laten haar te vragen of ze bereid was onze hondenwol te proberen te spinnen. Ik kreeg haar telefoonnummer, dus ik trek binnenkort de stoute schoenen aan om te vragen of we al genoeg hebben verzameld. 't Zou leuk zijn om polswarmers van Asso en Gaia te krijgen!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten