vrijdag 3 oktober 2014

Vertegenwoordigsters.

Nu begrijp ik het allemaal veel beter!

Het was wel een beetje vreemd om de vertegenwoordigster die mij het omstreden pakket van het vorige bericht heeft verkocht aan de telefoon te krijgen. Uiteraard dacht ik aanvankelijk dat het om dat pakket ging, maar dat was helemaal niet zo. Helemaal. Niet.

Ze belde om te vertellen dat het bedrijf waar ze voor werkt nog een ander onderdeel heeft afgestoten per 1 oktober, en dat dat onderdeel is opgekocht door bedrijf X in Denemarken. Dat verklaarde opeens heel veel van het telefoongesprek van afgelopen dinsdag. Evengoed had het niets te maken met M&K, waar de dame van de klantenservice maar steeds op terug kwam, dus ik vraag me nog steeds af hoe goed geïnformeerd men dáár eigenlijk is. Vermoedelijk neemt bedrijf X binnenkort wel contact met me op, zeker omdat ik niet naar de beurs ga over twee weken - Richard en Marina spelen die dag op een kamermuziekconcert in het theater, dat wil ik niet missen!

Voor de betreffende vertegenwoordigster is het wel heel sneu dat ze vanaf volgende week werkloos is. Ze werkte aanvankelijk voor M&K, werd wegbezuinigd, kon daarna hier aan de slag, maar is straks alsnog haar baan kwijt. M&K gaat doorstarten als Nieuwe M&K, en ze heeft er gesolliciteerd, maar er zijn daar nog geen vertegenwoordigers aangesteld. Wel vier andere oud-werknemers, dus ik hoop voor haar dat ze er weer terecht kan. Of ik vervolgens weer zaken ga doen met ze, dát vraag ik me sterk af - heb nu de Noorse garens ontdekt.

Sterker nog: één van de andere vertegenwoordigsters die ooit bij M&K werkten is sinds kort hoofd import voor Zweden. Viking Garn... Hou ze in de gaten, de Vikingen. Rovers waren het, vroeger, zegt men. Veroveren ze nu de markt?

                        Viking of Norway

Geen opmerkingen:

Een reactie posten