zondag 24 januari 2016

Frambozen, midden in de winter!

 Rich en ik hadden onszelf een vrije zondag beloofd: geen gesleep met dozen, maar lekker met de honden naar de torp, een feestelijke zondagse warme lunch, een lange wandeling (de buitentemperatuur is de laatste dagen ruim 20 graden gestegen, dus het kon weer), en na thuiskomst de houtkachel aan. Vervolgens met boek en handwerk op de bank, een mok hete koffie met een scheutje onvervalste Värmlandse room binnen handbereik, en wat later een schaaltje aardbeien uit de vriezer met Turkse yoghurt. Ook uit Värmland, die aardbeien, door mij afgelopen zomer ingevroren, voor zover ze niet meteen in onze magen of in de jam belandden. Maar toen ik het zakje uit de vriezer haalde leken de aardbeien toch wel erg klein. Het bleek de vondst van de dag: ik was compleet vergeten dat ik ook nog een zakje frambozen uit de Molkomse moestuin had. Nóg meer genieten, dus!



 Bildresultat för hallon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten