vrijdag 15 januari 2016

Wintervakantie 2015/2016

Onze bak-ster was bezig. In Zweden horen de peperkoekhuisjes bij Kerst, dús bakte Marina peperkoekhuisjes. Ze hebben lang genoeg overleefd om op de foto gezet te kunnen worden:


Eindelijk had onze echte nep-kerstboom het juiste formaat voor de kamer waar hij in stond:


Toen ik de boom net had neergezet lag er buiten nog geen sneeuw. Ik was alleen op de torp, en dacht een avondje lekker op de bank te zitten met een pot thee, een goed boek, én de lichtjes van de boom. Ik zat nog geen drie minuten, of álle lichten vielen uit... Zonder sneeuw en zonder straatverlichting, bij zwaar bewolkt weer zonder maneschijn is het dan in de torp net zo aardedonker als daarbuiten. Gelukkig had ik in de keuken nog een kaarsje aan, en hing er naast de voordeur een zaklantaarn. Toen ik had geconcludeerd dat het dit keer niet aan kortsluiting lag, en dat ik ook geen enkel bereik op de mobiel had, zocht ik nog wat extra kaarsen op, en installeerde me mét thee én boek aan de keukentafel. Bijna jammer dat na een kwartiertje het licht weer aansprong...


De dag na Kerst begon het te sneeuwen, en er lag al snel een flink pak. Lekker raggen in de tuin is dan een vermoeiende aangelegenheid voor de honden, en na wat wanhopige pogingen om sneeuwballen in de sneeuw terug te vinden waren ze erg blij dat we het lievelingsspeelgoed voor de dag haalden voor wat gooi en smijtwerk. Ook dat was af en toe maar moeilijk op te sporen, zodat de ongerepte sneeuw al gauw in een soort kraterlandschap veranderde.

Daarna lekker luieren bij Marina. Gaia althans. Asso heeft maar zelden tijd voor die ¨onzin¨...


Op 29 december zijn we nog heerlijk uit eten geweest in Karlstad. Die dag zou het de 60e trouwdag van mijn ouders geweest zijn, en als ze nog zouden hebben geleefd, zouden ze het zeker met ons en de ooms en tantes gevierd hebben. We vonden dat we die traditie moesten handhaven, en het lukte zelfs om én Marina, én Eva en Christoffer, én Yuri bij elkaar te krijgen. Zelfs Richard had een vrije beurt van de musical, dus mooier kon het niet. 



Opa Karst en oma Dini: Dat we nog maar vele jaren goede herinneringen aan jullie mogen hebben!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten