woensdag 18 december 2013

Het spookt!

Tegen sluitingstijd, na een vrij rustig breicafé (veel van de dames aan het bakken en schoonmaken en winkelen voor de Kerst), terwijl de dames hun jassen en tassen begonnen te pakken, blies ik alvast de kaarsen in de winkel uit. Eén van de dames werkte vroeger op de bank, die ooit op dezelfde plaats was gevestigd (de ruiten zitten er nog in, dus ik heb de winkel heerlijk inbraak-veilig). Ze vertelde dat ze ooit midden in de nacht terug was gegaan naar het werk, omdat ze dacht dat ze een kaars was vergeten uit te blazen.

Daarna vroeg ze, of ik al had gehoord dat het op de verdieping boven mij schijnt te spoken, of gespookt schijnt te hebben. Ooit, voordat de tandarts er zijn praktijk had, was daar een schoenenwinkel gevestigd. Op een ochtend lag er een schoen op de grond, dus die werd weer keurig terug op zijn plank gezet. Maar de volgende ochtend lag dezelfde schoen er weer. Steeds dezelfde plaats op steeds dezelfde plank bleef elke nacht weer de schoen die daar stond uitspugen.

Het zal wel niet om die reden zijn, dat de schoenenwinkel er nu niet meer is. Het enige wat ikzelf gemerkt heb, is dat af en toe het cijfer 3 van de klok op de grond ligt, die hoort met zo'n zelfklevende laag tegen de muur te blijven plakken. Maar aangezien er aan de andere kant van de muur een soort fitnesslokaal is gevestigd, vond ik het niet zo gek, na bijna drie jaar trouwe dienst van de klok (sinds de vorige eigenaresse er begon)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten