vrijdag 10 januari 2014

Mathilda, deel 2

Tsja, en toen was het gisteren voor Mathilda de laatste keer dat ze stage kwam volgen. Na de gebruikelijke lange Zweedse Kerstvakantie zat ik me net af te vragen of ze nog zou komen. In december was ze spontaan met de ¨koopzondag¨ komen helpen, maar daarna had ik haar niet meer gezien. Logisch, de scholen zijn dan zo druk met alle vieringen en leerling-besprekingen.

Dus we hebben gisteren een etalage veranderd, en daarna was ze heel sip. Voor het tweede semester moest ze een andere plek zoeken, maar in het 8e leerjaar is het de bedoeling dat de leerlingen een hele week ergens stage lopen. En of ze dan weer ¨gewoon¨  bij mij mocht komen. Blijkbaar heeft ze het erg naar haar zin gehad - ik voelde me vereerd!

Haar vader kwam zelfs nog even binnen om te kijken wat ze zoal moest doen. En om te bedanken.
Mathilda en ik  hebben afgesproken dat ze gewoon af en toe even in de winkel langs komt om bij te kletsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten