vrijdag 31 januari 2014

Voorlopig geen barbecue...

Nee, voorlopig geen barbecue, we gaan niet eens probéren om ons er een weg naar toe te banen:




Het is echt lekker winter, en gelukkig werd onze straat vanmorgen om 7 uur al gesneeuwschuiverd. Om iets in de afvalcontainer te kunnen gooien zonder dat mijn bergschoenen volliepen met sneeuw, heb ik vanmorgen eerst een gangenstelsel van de voordeur naar de straat, en van dat paadje naar de schuur en de kliko gegraven, je kon nog net zien waar Richard dat afgelopen maandag had gedaan. Nu hoop ik dat ik niet plotseling met de auto weg hoef, dan bekijk ik dat morgen wel weer.

De honden hebben op de wandelingen door het dorp niet zo veel meer te zien, want hoewel de paden geveegd worden, ligt de sneeuw erlangs nu hoger dan hun oogjes en oortjes komen. Af en toe klimmen ze over een sneeuwwal heen, en komen wit als sneeuwvosjes weer tevoorschijn. Dus we spelen wat extra vaak en extra lang binnenshuis, en ze krijgen wat vaker een bot om op te knagen en daarmee de overtollige energie kwijt te raken. Best uit te houden zo, in Molkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten