zondag 26 januari 2014

Nog 12 minuten...

We hebben ons niet verslapen, afgelopen vrijdag! Het ging mooi volgens draaiboek: 5 voor half 5 op, spullen verzamelen, ontbijt etc in de rugzak, mobiel kant en klaar opgeladen, koffie opwarmen die ik donderdagavond al had gemaakt, zodat ik die in de auto kon drinken. Richard reed me naar Karlstad, waar de trein naar Noorwegen al klaar stond. In de trein de looproute maken door de vier zalen van de beurs, op de plattegronden die ik al had uitgeprint. Allereerst de leveranciers waar ik al een bestelling had voorbereid.

Tijdens de overstap in Kongsvinger kwam de volgende trein al na 2 minuten, en het was niet zo koud als men aanvankelijk voorspelde. In die tweede trein aan de praat geraakt met iemand die toetsenist van een band bleek te zijn, zich wél had verslapen, al om 4 uur uit Kristinehamn was vertrokken, en in Lilleström door de rest van de band zou worden opgepikt om later die dag een concert in Trysil te spelen.

Dankzij 5 minuten treinvertraging in de ochtendspits was de beurs precies open toen ik er om 9 uur arriveerde. Alles gezien wat ik wilde zien en nog veel meer, een mooi aantal leveranciers ontdekt bij wie je niet meteen voor een minimum-vermogen hoeft te bestellen, catalogi en visitekaartjes gescoord, gezond gegeten, het was er niet te druk en niet te stil en niet te warm en niet te koud, precis lagom, heet dat in het Zweeds.

Moe maar voldaan weer in de trein, de overstaptrein stond alweer klaar, wat oponthoud door het wachten op een tegemoetkomende trein (veel enkel spoor in Zweden) weer ingehaald door een kortere stop in Arvika, zelfs een minuut eerder uit Kil vertrokken, en toen was het nog maar 12 minuten tot Karlstad, waar ik 7 minuten de tijd had om de bus naar Molkom te halen. Maar ja, toen had een tegemoetkomende trein vetraging, en vlak buiten Kil stonden we bijna een kwartier te wachten... Het venijn zit ´m in de staart, zeggen ze weleens. Over welk dier gaat het dan eigenlijk? Weet iemand dat?

Geen bus naar Molkom voor mij dus. En op vrijdagavond gaat de volgende pas een kleine twee uur later. Ik had mazzel met het feit dat Richard geen avondvoorstelling had, dus toch maar even bellen, zodat arme Richard voor de derde keer die dag (tussen de middag schoolvoorstelling Shrek-musical) de 3 mil (1 mil=10 km) naar Karlstad én weer terug moest rijden.

http://www.wermlandopera.com/evenemang/shrek-the-musical


Geen opmerkingen:

Een reactie posten