vrijdag 7 maart 2014

De nieuwe collectie - een hele bevalling...

Zo langzamerhand begint de nieuwe collectie voorjaar/zomer 2014 binnen te komen op de kadootjesafdeling van NeNNis. En dat lijkt eenvoudiger dan het is. Het is nu al heel wat weken geleden, dat ik naar de beurs in Lilleström ging, waar de nieuwe collectie gepresenteerd werd, en waar ik een aantal orders plaatste. Verder kwamen er vanaf de jaarwisseling een aantal catalogi met de post mee, meestal voorzien van een bestelformulier, waarop ik ook de gewenste week van levering kon aangeven. Dan zijn er ook nog de vertegenwoordigers; zojuist belde bijvoorbeeld nog iemand van Ekelund Väveri, weverij dus, dat ze volgende week in de buurt is en graag langs komt.
 
Waar ik me op verkeek, was het feit dat de nieuwe collectie dan wel geprensentéérd werd, maar dat dat niet betekende dat dan ook direct geléverd zou worden. Dus toen ik mijn bestelling naar Different Design stuurde voor omgaande leverantie, kreeg ik een telefoontje dat het meeste pas eind februari/begin maart bij hun binnen kwam. 


Gelukkig werd ik deze week gebeld, dat over 10 dagen écht het meeste er wel is, en dat er dan verzonden gaat worden. Nog twee weken geduld dus, wat hun betreft. De tussenliggende tijd heb ik goed gebruikt, door het overschot uit het magazijn uit te verkopen. Er lag nog veel te veel van vóór de tijd dat ik de winkel overnam. En alles wat blijft liggen kost geld. Dankzij de advertenties in Nyeds Bygdeblad kreeg ik heel wat snuffelaars en koopjesjagers die nog nooit eerder geweest waren, en die stuk voor stuk tot de ontdekking kwamen dat er eigenlijk wel erg veel leuks te vinden is bij NeNNis. Wie weet... nieuwe klanten?

Maar neem nu onderstaande lantaarns, die vallen onder de categorie nieuwe collectie. Ik had twee sets besteld, en die kwamen keurig ingepakt, samen in één grote doos. De kleine lantaarn ín de grote, en de eerste set stond in minder dan geen keurig geprijsd in de winkel te pronken. Maar de tweede set... Jámmer, jammer, dat ik geen camera in de winkel heb hangen, het zou goed zijn voor YouTube! Hier stond de kleine lantaarn niet ín de grote, maar hing met het dakje in het dak van de andere, en zat daar absoluut klem. Na wat voorzichtig wrikwerk begon het angstig te kraken, en ik besloot te wachten tot Lilian er was, want twee kunnen nu eenmaal meer dan één. Niet in dit geval helaas, dus ik belde naar de leverancier, die zijn oren niet geloofde, toen ik het verhaal vertelde. Ik volgde netjes zijn instructies, maar het mocht niet baten, en uiteindelijk kreeg ik de opdracht om het kleintje met bruut geweld naar beneden te slaan, uit te kijken dat het glas van de grote niet brak. Toen kwam de kleine los, maar het dak zat nog steeds klem in het dak van de grote. Nu krijg ik een kreditnota voor de kleine. We hebben een hoop gelachen aan de telefoon, hij had zoiets nog nooit meegemaakt (moet wel saai zijn, alleen maar op kantoor...). En Lilian´s man is timmerman, dus ze heeft beide lantaarns meegenomen om te kijken of die er nog wat aan kan doen. Want zeg nu zelf, ze zijn toch prachtig? Kijk maar:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten