zaterdag 1 maart 2014

Op dezelfde dag jarig.

Tijdens de vorige zomer, de dag vóór mijn verjaardag, kwam er een meneer de winkel in  toen ik al aan het opruimen en afsluiten was. Zijn vrouw zou de volgende dag jarig zijn, en hij wilde graag nog een kleinigheidje voor haar, voor bij het ontbijt :)  Hij kocht een handgemaakte geurkaars in een glazen potje.

Een aantal weken later kwam er een mevrouw binnen, die precies zo'n kaarsje kocht. Ze vertelde dat ze er zoéén een keer had gekregen, en dat ze zo van de geur hield. Het was de mevrouw die ik meerdere keren per week tegenkom als ik met de honden loop. Zij ¨nordic walkt¨ elke dag een uur, om te trainen na een zware operatie. We maakten vaker een praatje, en ze bleek inderdaad op dezelfde dag jarig te zijn als ik. De operatie moet werkelijk heel zwaar geweest zijn, want er was een tumor in de hersenen weggehaald, en ze had weer helemaal opnieuw moeten leren lopen. Nordic walking geeft haar door de stokken wat meer vertrouwen, omdat ze nog steeds wat lastig haar evenwicht bewaart.

Onlangs liet ze zich ontvallen, dat ze ook wat problemen met haar handen heeft, gauw kramp, en dat ze het zo jammer vindt, dat ze niet kan handwerken. Ik heb haar aangemoedigd om het alleen af en toe voor een paar minuten te proberen, en pauze te nemen vóór haar handen zeer gingen doen. Ze vertrok met wol voor wanten (haar schoonmoeder zou ze afmaken als het haar niet lukte), en was al snel terug voor meer wol, want het ging goed!

Vanmorgen was ze weer in de winkel, met een klein pakketje, dat zorgvuldig in vloeipapier gewikkeld was. Ze had het artikeltje over NeNNis´ nieuwe projekt gelezen in het Molkomse krantje (zie hieronder), en kwam zeggen dat ze het zo´n goed stukje vond. En ja, ze wist niet waar ze het moest achterlaten, maar misschien kon dat bij mij? Ze had een paar heel kleine kinderwanten gebreid... Voor de kinderen waar het projekt voor bedoeld is.

Ik was ontroerd, en de wantjes liggen nu eerst een tijdje in de etalage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten