woensdag 12 maart 2014

Lentekolder?


Toen ik bovenstaande foto op facebook zag, schoot ik in eerste instantie in de lach, omdat ik dacht dat iemand met een aparte lens op de camera bezig was geweest. Het bleek echter een waarschuwing van een dierenartsenpost te zijn, dat mét het mooie weer van het afgelopen weekend óók de adders wakker zijn geworden. Vorig jaar kwam één van de breidames met een al helende adderbeet naar het breicafé, en zij beweerde dat het de tweede beet in haar leven was, en dat je antistoffen aanmaakt, want dat ze van deze tweede beet veel minder last had. Ik vond het er evengoed indrukwekkend uitzien, en ga dus niet in korte broek en op sandalen bosbessen plukken in de zomer. Nu weet ik ook hoe een adderbeet er bij honden uit kan zien, en dat honden meestal in hun neus worden gebeten, en katten in een pootje. Wat te doen als je huisdier door een adder wordt gebeten? Áltijd contact opnemen met de dierenarts, en als het maar even kan het dier dragen, het moet zich zo min mogelijk inspannen. Ik ben 's zomers altijd een beetje bang voor Asso´s grenze(n?)loze nieuwsgierigheid. Gelukkig is zeven-en-een-halve kilo nog wel te dragen, als de nood aan de man komt.

Dezelfde dierenarts had ook deze schattige foto, de lente komt uiteraard ook met goed nieuws:


Verder, natuurliefhebber als ik ben, heb ik de eerste krokussen gespot, twee vluchten zwanen, de eerste rotganzen op het meer, en groene blaadjes aan de kamperfoelie naast de veranda. De honden hebben gistermiddag voor het eerst dit seizoen ge-pootje-baad in het meer, dus toen Richard ze daarna met ze in de winkel kwam koffiedrinken rook het er héérlijk naar natte hond...

Voor de vijfde achtereenvolgende ochtend zon. Eindelijk weer lekker de was buiten hangen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten