donderdag 21 november 2013

Er zijn van die dagen...

Gisteren een superdrukke woensdagmiddag in de winkel, met 14 dames die naar het breicafé kwamen en een hoop ''gewone'' klanten. Supergezellig, superveel gelachen, superveel verkocht, er ging bijna 3 liter koffie door. De laatste klant ging een kwartier na sluitingstijd de deur uit. En dus bleven de 8 dozen met spullen voor de kadootjesafdeling netjes opgestapeld onder en rond de tafel daar staan. Die dozen waren dinsdagmiddag vlak na sluitingstijd nog even afgeleverd - de meneer van de pakketdienst was zo aardig om om half vijf op te bellen, dat hij uit Karlstad vertrok, maar dat hij niet wist of hij het nog zou halen voor vijf uur. Diezelfde ochtend had een andere pakketdienst nog een grote doos hier thuis afgeleverd, omdat ik op die tijd niet in de winkel was, en hij wist dat ik vlakbij woonde. Fijn om op een dorp te wonen!

Goed, vanmorgen begon ik dus op mijn gemak aan die acht dozen, in de wetenschap dat het pas zondag over een week skyltsöndag is (daarover later meer). En ik zag al helemaal voor me hoe ik vanmiddag gezellig samen met Mathilda aan de grote tafel allerlei kleine Kerstprullaria zou zitten prijzen, met een kan limonade en koekjes er bij. NEE DUS.

WANT bij de eerste de beste doos ging het al mis: Het doosje hoorde niet te rammelen, maar het rammelde wél! Een heel leuk lantaarntje met glazen ruitjes, had vier kapotte ruitjes. Helemaal stuk. Aan gruzels. Normaal gesproken pak ik dozen uit met de paklijst ernaast, maak hier en daar iets open, wat ik meteen in de winkel wil neerzetten, en gaat de rest netjes gelabeld naar de kelder, het magazijn in. Maar nu moest alles toch maar even open... Lantaarntje twee was heel. Toen kwam ik een ander doosje tegen met waxinelichtjeshouders in de vorm van kerstboompjes. Drie van de acht beschadigd. Het derde lantaarntje was stuk, het vierde nog veel stukker, en van nummer vijf en zes was ook geen ruit meer heel... Toen was ik nijdig, had de hele zending nota bene vooruit moeten betalen, omdat het mijn eerste bestelling bij dat bedrijf was. En ik wist dat er nog veel meer bij die zending moest zitten wat stuk kon.

Dus heb ik me, ´s middags dapper bijgestaan door Mathilda (die haar oma naar de winkel heeft weten te lokken en haar drie kadootjes wist te verkopen :) ), door alle acht dozen heengeworsteld. Verder gelukkig geen schades meer, maar wel leuke kerstspulletjes die er NIET waren, en bovendien kwamen de bestelnummers over het algemeen genomen niet overeen met de nummers die op de verpakkingen van de artikelen stonden. En 6 glazen windlichten die over 4 dozen verspreid waren ingepakt. Veel zoekwerk dus.

Van mijn voornemen om de schade meteen vanavond per email te melden komt ook al niks terecht, want ik kwam bij het uitpakken van mijn tas tot de ontdekking dat de lijsten nog in de winkel op de keukentafel moeten ligggen.

Gelukkig zijn er niet veel van dit soort dagen. Of ik ooit weer wat bij die firma bestel weet ik niet. Ze hebben wel érg leuke dingen... Maar dat ik na thuiskomst zelfs geen zin meer had in handwerken, dat gebeurt niet vaak! Maar goed dat ik morgen naar Örebro ga...

-wordt vervolgd-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten