maandag 25 november 2013

Tweede poging: winterbanden.

Voor Richard's verjaardag, a.s. zaterdag, wordt er dan weer wel, en dan weer geen sneeuwval voorspeld. Vanochtend was de voorspelling dat er zaterdag pakweg 10 cm sneeuw, en vervolgens natte sneeuw valt. Momenteel is dat bijgesteld tot een voorzichtige centimeter. Wat er ook gebeurt, we rijden veilig, de winterbanden liggen er om. Na een telefoontje naar de garage vanmorgen, was alles snel voor elkaar. Ik kon half twee terecht, ging lekker koffie drinken en de krant lezen, en na een half uurtje weer op huis aan, genietend van het práchtige licht onderweg. Alsof de hele wereld verguld is. De zomerbanden lagen weer netjes in de achterbak, maar die mogen we niet meer gebruiken, ook niet als het weer zomerbandentijd is. Beetje ál te erg versleten. Dus ik ga maar eens op zoek naar biologisch verantwoorde verf voor oude autobanden, dan kan ik iets leuks doen met de banden en de aardbeienplanten, volgend voorjaar.

In die krant las ik trouwens, dat de nieuwe wereldkampioen schaak uit Noorwegen komt. Dat de wedstrijden daar op tv zijn uitgezonden, scholen de lessen ervoor lieten schieten, en dat de werknemers van de Noorse bank een mailtje kregen dat ze op het werk niet via internet naar de wedstrijd moesten kijken: de website van de bank werd te traag... 

Momenteel schaakt Yuri online. Vroeger heeft hij wel geschaakt, en met opa Karst regelmatig een potje gespeeld. Toen opa Karst hier op bezoek was, schaakten ze elke dag een partij, en tijdens de herfstvakantie speelden Yuri en ik vrijwel elke avond. Ik win niet meer zo vaak als ik gewend was... Opa trouwens ook al niet. Onlangs hebben we maar eens batterijen gekocht voor de schaakcomputer van opa Karst, die nu Yuri´s eigendom is. Maar online wedstrijden bekijken en spelen is natuurlijk ook wel heel erg leuk!

Minder fijn nieuws bracht de buurman, die ik bij de brievenbus tegenkwam. Van zaterdag op zondag, toen hij bij zijn vrouw in het ziekenhuis op bezoek was (we wachtten op bericht wanneer ze naar huis zou mogen, na de rest van de onderzoeken en het bijstellen van de medicatie), kreeg ze een hartstilstand, en is daaraan overleden. Hij heeft nog zelf geprobeerd te reanimeren, kreeg binnen twee minuten hulp van artsen en verpleegkundigen, maar alles tevergeefs.  Asso was ongewoon braaf toen we stonden te praten, en Gaia ging direct pal naast buurman zitten. Hoe gevoelig zijn honden?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten