zondag 24 november 2013

Ontbijt met croissantjes.

Croissantjes bij het zondagse ontbijt zijn in Zweden helemaal niet zo gebruikelijk. Heel af en toe zie je bij de grootste Coop van die blikjes met croissantjes die je zelf nog moet oprollen en afbakken. Voor de rest zijn er wel wat afbakbroodjes te krijgen, ofwel vers afgebakken broodjes, maar voor de beste croissantjes gaan we naar de Lidl. Het voordeel van een organisatorische blunder van mijn kant was dit weekend, dat we vandaag croissantjes bij het ontbijt hadden. 

Ik had nog wel zo´n mooi draaiboek, gisteren: Yuri gemobiliseerd om de banden in de achterbak te helpen leggen (past precies, allevier rechtop naast elkaar), met de auto naar m´n winkel van 11 tot 14. Klokslag twee uur sluiten, en een goed halfuur naar de stad, naar de garage rijden. Bandenwisseldag was van 10 tot 15. Dacht ik. Maar alles was er donker en op slot. Gek. Heel gek. Geen idee wat er mis was gegaan - eenmaal thuis even op internet gekeken, en ik moet dat van die bandenwisseldag serieus gedroomd hebben, want er wás helemaal geen bandenwisseldag. Althans niet gisteren. Wél op 26 oktober. En toen had Richard twee concerten, moest de volgende dag op reis naar Amsterdam, nu weet ik ook wel waarom we toen niet bij de garage zijn geweest... Morgen de garage maar even bellen dus, voor een afspraak. Want vanaf 1 decmber mag er met zomerbanden niet meer gereden worden, als je auto tenminste niet minimaal 30 jaar oud is.

Gelukkig is er een Lidl tegenover de garage, en die was wél open. 
Zodoende hadden we vanmorgen een berg croissantjes bij het ontbijt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten