zaterdag 22 februari 2014

Brand in Molkom.

De buurvrouw van nummer 6 kwam toch maar eens even in de winkel langs, vandaag, voor wol voor een paar wanten. En om te vragen of ik iets wist van die brand. Brand?? Nee, niets gezien, niets gehoord, niets geroken. Het zou op de Stationsgatan (gatan=straat) zijn, en het voormalige gemeentehuis met daarin NeNNis Garn ligt op nummer 16. Nu was ik met de auto gegaan, omdat het vandaag echt ...weer is, maar nee, helaas. Ook niet toen ik weer naar huis reed en extra goed oplette.

Zopas heb ik uiteraard uit nieuwsgierigheid de politieberichten opgezocht, en vond het volgende:

00.47 uur. Moordbrand, Stationsgatan Molkom
De eigenaar van de betreffende woning was niet thuis, een buur merkte dat de ruit in de buitendeur aan de achterkant van de woning stukgeslagen was, en vond dat het er erg rokerig uitzag. Hij ging naar binnen, ontdekte dat er twee platen van het fornuis kapotgeslagen waren, en dat er een vuurtje brandde in een bed. Er bestond gevaar voor verspreiding van het vuur, de woning is afgesloten, en er zal een technisch onderzoek worden gedaan.

Ongetwijfeld hoor ik er komende woensdag op het breicafé meer over.

Brand in Molkom.
Brand in Mokum? Dat was toch een liedje? Een canon zelfs, leert wikipedia mij. Ik voeg het even bij, en stel een kleine wijziging voor in de tekst (de laatste zin klopt hier al net zo min als in Mokum, want we hebben hier een compleet meer tot onze beschikking voor eventueel bluswerk...):

Songtekst
Brand in Mokum, brand in Mokum
Ziet eens ginder! Ziet eens ginder!
Brand, brand, brand, brand
En daar is geen water
Bladmuziek
Bladmuziek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten