maandag 10 februari 2014

Thema: toeval?

Wat me nou toch weer gebeurde, dit weekend...

Al tijdens de emigratie-blog-periode (http://www.onzezweedsedroom.blogspot.se/) , en ook nu weer, kreeg ik met enige regelmaat het advies om ¨er een boek van te maken¨. Nu zijn er al een heel aantal van dat soort boeken verschenen, door ons met veel plezier gekocht op en gelezen en uitgeleend na de verschillende emigratiebeurzen. En ¨Ik vertrek¨ was natuurlijk giga-populair. Zelf gingen we met een grote boog om hun stand heen, bij elke beurs die we bezochten - liever geen filmploeg om ons heen, het was allemaal al hectisch genoeg. Ik overwoog nog even om een stel damesbladen en kranten aan te schrijven of ze misschien geïnteresseerd waren in een stel artikeltjes of columns, maar er wás toen al zoveel papierwerk te doen.

Dus dat werd niks.

Maar zoals jullie al merkten staken de schrijfkriebels de kop weer op, en begon  ik deze blog. Vond op school het opstellen schrijven altijd hartstikke leuk, haalde goede cijfers, en moest tot mijn gróte ontsteltenis een keer een opstel over ¨wat je later wilde worden en waarom¨ voor de klas voorlezen. Ik had daar een 10 voor gehaald. Toen wilde ik nog psychiater worden.

Ook dat werd niks.

Zoals gezegd, de rust is hier weergekeerd, voor zover dat bij ons überhaupt mogelijk is, en ik dacht weer aan die columns. Vrijdagmiddag trok ik de stoute schoenen aan, en stuurde een mailtje naar de Libelle, en stuurde de link naar de eerste post van de oude, en de meest recente post van de nieuwe blog mee. Of ze misschien waren geïnterresseerd in column over een gezin wat naar Zweden is geëmigreerd.

Wie schetst mijn verbazing toen ik na een kwartier een mailtje terugkreeg met een bericht in de trant van ¨dank voor uw inzending voor de blogwedstrijd. U hoort alleen iets van ons als uw blog wordt uitgekozen¨. Blogwedstrijd? Krijg nou wat! Ik zoeken op die website, niets gevonden, mailtje teruggestuurd, dat ik eigenlijk alleen een open sollicitatie had willen sturen voor de post van columniste, en of ze me misschien toch een link naar de wedstrijd wilde sturen. Toen bleek dat er in de Libelle nummer 6 van dit jaar (dat was dus precies vorige week) een oproep had gestaan.  En dat mijn sollicitatie is doorgestuurd, en dat men er op terug komt.

Wat zal ik nou? Link sturen? Proberen kan altijd? Maar wil ik nu bloggen voor een tijdschrift of voor familie en vrienden? Schrijf ik liever columns voor een tijdschrift? Ik heb nog deze week bedenktijd.

Misschien wordt ook dit niks.

Maar toevallig is het wel!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten