vrijdag 14 februari 2014

Vijf vertegenwoordigers in één week.

Zo, het Word-document met de nieuwe, ruimere openingstijden is klaar en geprint. Tot aan de zomer ga ik dat testen, en al dan niet ná de zomer definitief invoeren. Dat worden dan wintertijden, en wat beperktere zomertijden, want momenteel is er zoveel te doen, dat ik met de huidige tijden bij lange na niet uitkom. Aan even zitten tussendoor met een kop thee of koffie en een handwerkje kom ik al tijden niet meer toe. Straks in de zomer wordt het, denk ik, rustiger, en kan ik wat grotere projekten gaan afwerken.

Neem nou deze week: nu de grote beurzen achter de rug zijn lijkt het wel alsof alle vertegenwoordigers tegelijkertijd dezelfde route door de regio nemen. Dat betekende dat ik maandagmiddag met de honden naar de winkel wandelde voor een vertegenwoordigster in brei- en haak-garens. Onderweg ging mijn mobieltje, en bleek er een pakketdienst voor de deur te staan met drie grote dozen. De dozen mocht hij naast de winkeldeur achterlaten, ik zou er toch binnen 20 minuten zijn (dat kan op een dorp, en anders zet hij de dozen bij de kapper neer), maar nu is het vrijdag, en ik heb pas één doos leeg...

Dinsdag zou er een vertegenwoordiger in cadeau-artikelen komen om drie uur. Maar om half twee belde de vertegenwoordiger in garens, die eigenlijk op donderdagmiddag zou komen, dat hij in Karlstad al klaar was, en of ik misschien...? Er op gokkend dat de cadeautjesman net als de vorige keer een uur te laat zou komen, kwam de wolman meteen, gaf mij een map om alvast door te kijken, en ging gebakjes halen voor bij de koffie. Vlak erna belde, uiteraard, de cadeautjesman, dat hij een half uurtje vroeger kwam... Dus dat overlapte aardig, gelúkkig dankzij de regen niet zoveel klanten die dag, anders was de chaos compleet geweest.

Woensdagmiddag het gebruikelijke breicafé, en ook de garenvertegenwoordigster van leverancier nummer 3 kwam móói op tijd, zodat ik de dames eraan moest herinneren dat we weliswaar vaak lekker blijven zitten tot zes uur, maar dat het breicafé éigenlijk maar tot half zes is. Vervolgens tot half acht met deze vertegenwoordigster gesproken. Nu is twee uur wel wat lang, maar dat ligt aan het feit dat ik nog weer een ander projekt probeer op te zetten, daarover later in een ander stukje.

En donderdagmorgen was ik anderhalf uur eerder in de winkel, omdat er een vertegenwoordigster met sieraden zou komen, en we wilden proberen voor openingstijd klaar te zijn. Dat was maar goed ook, want de klanten kwamen alweer vroeg, dus arme Anna moest toch op het laatst nog een aantal keren wachten. En dan merk je hoe lang sommige mensen erover doen om een bepaald garen bij het patroon uit te kiezen...

Dus vandaag ben ik nog duffer dan het weer. Gelukkig kon ik vanmorgen even lekker in de stoel bij de kapper (ja, die waar de pakketten worden gebracht als ik niet in de winkel ben), en vanwege Valentijnsdag zijn Richard en ik heerlijk gaan lunchen bij eetcafé Lilla Huset. Misschien niet zo snugger om de winkel dicht te hebben op Valentijnsdag, maar het is nu eenmaal vrijdag, dan is de winkel altijd dicht, én ik ben moe. En voldaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten